Як розпізнати психологічне насильство?
Психологічне насильство — це маніпуляції, словесні образи, приниження та шантаж. Кривдник чинить насилля зумисне, аби викликати в людини емоційну реакцію та завдати шкоди.
Ознаки психологічного насильства:
• Контроль. Кривдник прагне керувати життям іншої людини. Він хоче впливати на вибір роботи, друзів чи навіть одягу.
• Знецінення. Це приниження, нецензурна лайка та словесні образи. Таким чином кривдник прагне завдати емоційного болю іншій людині.
• Ігнорування. Кривдник ігнорує потреби людини та вдає, що її не існує. Це один із методів покарання.
• Ізоляція. Кривдник забороняє спілкуватись з іншими людьми, ходити на роботу або навчання.
• Переслідування. Кривдник стежить за постраждалою в реальному житті та соцмережах. Погрожує та шантажує, аби отримати бажане.
В психологічному насильстві кривдник намагається встановити контроль над життям іншої людини та самоствердитись завдяки цьому. Особливо поширене психологічне насилля – в сім’ї.
Донедавна фрази на кшталт «я знаю, як тобі краще!» та «ти мені винна, бо ми тебе виховали» сприймались як частина виховання. Проте ці словесні маніпуляції належать до психологічного насильства.
Про психологічне насильство не можна мовчати. Міністерство охорони здоров’я України зазначає, що тривале психологічне насильство приводить до психологічних розладів, безсоння та панічних атак.
Куди звернутись по допомогу?
Консультації, підтримку чи допомогу можна отримати на лініях:
• 15-47 - Гаряча лінія для постраждалих від домашнього насильства.
Одна з її функцій — це психологічна допомога жертвам насильства. Лінія абсолютно безкоштовна та працює цілодобово.
• 0 800 500 335 або 116 123 (з мобільного) - Національна гаряча лінія з
попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації. Консультанти надають психологічну підтримку та план дій, як припинити насильство.
• 0 800 500 225 або 116 111 (з мобільного) - Національна гаряча лінія
для дітей та молоді. Оператори кол-центру надають психологічну допомогу.
Також є можливість отримати поради від юристів чи соціальних працівників.
Лінія працює щодня з 9:00 до 21:00.