Функції служби у справах дітей
Служби у справах дітей здійснюють роботу з питань соціального захисту і профілактики правопорушень серед неповнолітніх відповідно до вимог ст. 4 Закону України "Про органи і служби у справах дітей і спеціальних установ для дітей".
- розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
- координація зусиль центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності;
- забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення;
- здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності;
- ведення державної статистики щодо дітей відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів;
- ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
- проведення роботи з соціально-правового захисту дітей, запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них, із соціально-психологічної реабілітації найбільш уразливих категорій дітей, контроль та координація діяльності служб у справах дітей;
- здійснення з питань, що належать до їх компетенції, координації та методологічного забезпечення діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування стосовно соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб із їх числа, а також забезпечення додержання законодавства щодо встановлення опіки і піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, їх усиновлення, застосування інших передбачених законодавством форм влаштування дітей;
- сприяння розвитку різних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
- надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам в межах своїх повноважень практичну, методичну і консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей і відвертанню здійснення дітьми правопорушень;
- оформляє документи на усиновлення і визначення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку або опікування, в прийомні сім'ї і дитячі будинки сімейного типу;
- забезпечує в межах своїх повноважень здійснення контролю за дотриманням законодавства по соціальному захисту дітей і відвертанню здійснення ними правопорушень;
- здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей в спеціальних виховних установах, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ях опікунів, опікунів, дитячих будинках сімейного типу і прийомних сім'ях;
- надає організаційну і методичну допомогу установам для дітей, здійснює контроль за їх діяльністю;
- надає потенційним усиновлювачам, опікунам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які знаходяться на обліку в службі, і видає напрям з метою встановлення контакту з дитиною;
- готує акти обстеження умов проживання дитини і опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, опікуна, прийомних батьків і батьків-вихователів;
- проводить перевірку умов проживання і виховання дітей в сім'ях опікунів по окремо складеному графіку, але не рідше чим раз на рік, окрім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки і опікування;
- розглядає в установленому порядку звернення громадян;
- проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, які належать до її компетенції, через засоби масової інформації;