Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Часовоярської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення виконавчого комітету Часовоярської міської ради
"Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ"
(Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту здійснено на підставі Закону України від 11.09.2003 №1160-VІ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту».).
Назва регуляторного акта «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ».
Регуляторний орган Виконавчий комітет Сіверської міської ради
Розробник документа Часовоярське РВУ КП «Компания «Вода Донбасу»
Контактний телефон – 48-39-99
№ п/п |
Розділ |
Опис |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
Визначення проблеми
|
Система централізованого водовідведення м.Сіверськ призначена для приймання, відведення і очистки стічних вод з подальшим випуском їх у водойму. Якість очистки стічних вод, що випускаються у водойму, повинна відповідати гранично допустимому скиду згідно затвердженого дозволу Часовоярському РВУ КП «Компания «Вода Донбасу» на спеціальне водокористування. До системи централізованого водовідведення м.Сіверськ приймаються стічні води від населення та стічні води від установ, організацій і промислових підприємств (далі - Підприємства), які за якістю і режимом скиду повинні відповідають вимогам місцевих Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста, затверджених місцевими органами виконавчої влади. Правила регулюють взаємовідносини між Часовоярським РВУ КП «Компания «Вода Донбасу» та юридичними особами незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення м.Сіверськ. На теперішній час існує загальна проблема щодо вирішення питання контролю приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ. Даним регуляторним актом пропонується вирішити такі питання: запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення м. Сіверськ; підвищення ефективності роботи системи централізованого водовідведення і безпеки її експлуатації; забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод; впровадження ефективного контролю щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Сіверськ; затвердження порядку виявлення та впровадження заходів впливу у разі порушення вимог щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення (відключення від системи централізованого водопостачання та водовідведення, стягнення з виробника грошових сум за порушення природоохоронного законодавства, тощо). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1а |
Визначення причин проблеми.
|
Причинами та умовами виникнення зазначених проблем стало скасування «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів та «Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» (згідно розпорядження Кабінету Міністрів України №166-р від 10.03.17р.). Тобто в місті на теперішній час відсутній порядок здійснення контролю за скидом стічних вод у міську каналізаційну мережу. Нормативно-правова основа прийняття даного рішення ґрунтується на Водному Кодексі України, Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища», Законі України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Постанові Кабінету Міністрів України від 25.03.1999р. № 465 «Про затвердження Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами», Правилах користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року № 190, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2008 року за № 936/15627, наказі Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008р. № 190 «Про затвердження Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України», наказі Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995р. № 30 «Про затвердження Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України», і зареєстрованих Мінюстом України 21.07.1995 №231/767 із змінами і доповненнями, внесеними наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 04.01.2005 №2, Правилах приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 № 316, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 56/31508. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1б |
Визначити основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1в |
Зазначити, чому проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або за допомогою діючих регуляторних актів |
Ринковий механізм - це механізм взаємозв'язку і взаємодії основних елементів ринку: попиту, пропозиції, ціни , конкуренції та основних економічних законів ринку. Враховуючи, що питання затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ не залежить від зазначених вище елементів ринку дана проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів. Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів в зв’язку з тим, що п. 4 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 № 316 передбачено, що на підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають ДК забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов’язковими для виробників та споживачів. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Цілі регулювання |
Цілями державного регулювання є запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи і безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств та житлового сектору за рахунок: - забезпечення безаварійної роботи системи централізованого водовідведення (запобігання замулювання, утворенню жирових наростів в трубопроводах, закупорки трубопроводів, також агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування); - забезпечення стійкої роботи міських очисних споруд каналізації (запобігання порушення технологічного режиму очистки внаслідок наднормативного надходження забруднюючих речовин); - забезпечення екологічної безпеки. Правилами встановлюються: - нормативні показники загальних властивостей і кількості стічних вод, що приймаються у систему каналізації, з урахуванням можливості їх приймання діючими каналізаційними очисними спорудами; - перелік і нормативи допустимих концентрацій забруднюючих речовин, що приймаються у систему каналізації; - перелік речовин заборонених до скидання в системи каналізації; - визначення та встановлення відповідальності за порушення вимог до скиду стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Визначення альтернативних способів
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3а |
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей |
Нижче наведено опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3б |
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3в |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3г |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3д |
Під час проведення оцінки впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва окремо кількісно визначити витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта). |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання проблеми
|
На підставі проведення вище аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлення цілей є Альтернатива 1, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонований регуляторний акт. Цілями державного регулювання для даного проекту регуляторного акту є: - безаварійна робота, безпечна експлуатація і довговічність системи централізованого водовідведення (запобігання замулювання, утворюванню жирових наростів в трубопроводах, закупорки і загазованості трубопроводів, а також агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування); - якісна робота міських очисних споруд (запобігання порушення технологічного режиму очищення стічних вод внаслідок понаднормативного надходження забруднюючих речовин); - екологічна безпека навколишнього середовища (попередження забруднення водного об'єкту недостатньо очищеними стічними водами). Розв’язання проблеми, визначеної в розділі І даного аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом затвердження проекту рішення виконавчого комітету Сіверської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Сіверськ ». Впровадження цього регуляторного акту передбачає здійснення органом місцевого самоврядування певних організаційних заходів на виконання та у відповідності до вимог законодавства України про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а саме: складання структурним підрозділом міської ради, який відповідає за впровадження цього регуляторного акта, відповідного проекту рішення (внесення до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів) та аналізу регуляторного впливу (АРВ) до нього; оприлюднення проекту регуляторного акту разом з АРВ з метою обговорення та одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб; внесення проекту регуляторного акта (за наявності разом зі зведеною таблицею зауважень та пропозицій до проекту регуляторного акта та АРВ отримані розробником протягом місяця з моменту оприлюднення) на розгляд виконавчого комітету міської ради; у разі прийняття регуляторного акту – оприлюднення у найбільш доступний спосіб для Споживачів; у разі прийняття регуляторного акту здійснення базового (повторного, періодичного) відстеження відповідно до вимог чинного законодавства. Враховуючи вищезазначене, ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного регулювання оцінено, як високий.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
|
Згідно розрахунку витрат на виконання вимог регуляторного акта для комунального підприємстваЧасовоярськогоРВУ КП «Компанія «Вода Донбасу» (додаток 3) витрати на адміністрування регулювання на підприємстві складуть в рік 806700,0 грн. Для впровадження вимог цього регуляторного акту не потрібно додаткових витрат з бюджету. Здійснення планових заходів з державного нагляду (контролю) вже віднесено до компетенції відповідних органів державної влади. Введення в дію регуляторного акту не потребує збільшення штату державних службовців та додаткового створення нових комунальних служб. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта |
Дія регуляторного акта запроваджується термін, до прийняття нового акта або зміни чинного законодавства на державному рівні . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Визначення показників результативності акта
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта |
У разі прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься відстеження його результативності згідно зі статею10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акту, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 за № 308. Базове відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності буде здійснено через рік з моменту набрання чинності цього акту, періодичне відстеження – буде здійснюватись раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів повторного відстеження. |
Директор Часовоярського РВУ
КП «Компанія «Вода Донбасу» А.С.Корчевский