A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сіверська міська рада (ОТГ)
Донецька область, Бахмутський район

Дитина з проблемної родини - методичні рекомендації навчальним закладам

Дата: 06.12.2018 12:14
Кількість переглядів: 50

 


Сім'я - це мала соціальна група, важлива форма організації особистого побуту, яка заснована на родинній співдружності та родинних зв'язках. Як соціальний інститут, сім'я виконує різноманітні функції.

Сім'я є безпосереднім середовищем, яке формує моральні цінності дитини. Головними каналами, по яких здійснюється вплив на дитину в сім'ї, виступають батьківська любов, батьківський авторитет, моральні орієнтації батьків, психологічний клімат у родині. Як результат позитивного впливу названих чинників у дитини формується сприятлива позиція в родині, почуття захищеності, емоційне благополуччя, а засвоєні моральні еталони стають орієнтирами подальшої поведінки. За наявності негативних впливів поведінка дитини істотно спотворюється, внаслідок чого вона може стати на шлях правопорушень, злочинів і навіть суїциду.

Останнім часом у результаті посилення кризових процесів у різних сферах життя: економічній, соціальній, духовній збільшилась кількість сімей, які по-різному, але однаково дезадаптивно впливають на розвиток особистості дитини, на її виховання.

«Проблемні діти – це діти, які потребують допомоги з боку дорослих, батьків, вчителів і вихователів».

Соціальна відстороненість батьків провокує апатичне ставлення до життя, пасивність та саморуйнування особистості. Психолого-педагогічне невігластво обумовлює низький особистісний розвиток дитини, психічні порушення, протиправні дії та вчинки.

Отже, проблемна сім'я - це сім'я, в якій дитина переживає моральний та матеріальний дискомфорт, стресові ситуації, жорстокість, насилля, зневажливість, відторгнення. Виховні впливи в таких сім'ях мають хаотичний, нецільовий, дестабілізуючий, асоціальний характер.

Потрібно звернути увагу на такі питання: соціально-педагогічна діяльність соціального педагога в роботі з родиною, соціальна робота з сім'єю та її мета, завдання соціальних служб для молоді у роботі з сім'єю, програма допомоги родині, взаємодія соціального педагога з соціальними службами, організаціями і установами в роботі з сім'єю. Необхідно наголосити на тому, що основними об'єктами соціальної роботи є проблемні сім'ї, які мають проблеми, недоліки в сімейному вихованні, за особливостями своєї життєдіяльності потребують соціальної підтримки, допомоги, і реабілітації.

У зв’язку з вищезазначеним, враховуючи досить велику кількість дітей які вже перебувають на обліку служби у справах дітей виконкому Сіверської міської ради в категорії дітей, які проживають в сім’ї, у якій батьки ухиляються від виконання своїх батьківських обов’язків з виховання дитини, а також маючи на увазі немалу кількість потенційних родин, в яких батьки не виконують належним чином свої батьківські обов’язки, просимо звернути увагу на «Інструкцію для працівників закладів освіти  щодо механізмів виявлення та здійснення заходів щодо підтримки дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах», яка ґрунтується на законах України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про попередження насильства в сім’ї», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про соціальні послуги», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Про органи і служби для дітей та спеціальні установи для дітей», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», Конвенції ООН з питань захисту прав дитини, та інших нормативно-правових документах. 

Інструкція встановлює порядок:

–своєчасного виявлення працівниками закладів освіти дітей, які опинилися у складних  життєвих обставинах;

–вжиття заходів щодо соціально-правового захисту дітей, профілактики негативних проявів серед дітей та стосовно дітей;

–усунення ризиків, пов’язаних з недбалим ставленням, жорстоким поводженням чи будь-яким видом насильства стосовно дитини або загрози їх вчинення, завданням шкоди життю та здоров’ю дитини.

Інструкція спрямовує зусилля працівників закладів освіти на виявлення  на ранніх етапах ознак, що вказують на погіршення стану виховання та догляду дитини,  на наявність складних життєвих обставин, у яких перебуває дитина чи її сім’я, та на  здійснення  заходів щодо  профілактики негативних проявів серед дітей та стосовно дітей, соціально правового захисту дітей.

Інструкція є обов’язковою до виконання керівниками та  співробітниками дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, в тому числі  для: заступників з виховної роботи, викладачів, вчителів, класоводів, класних керівників, кураторів груп, практичних психологів, соціальних педагогів, методистів та вихователів дошкільних навчальних закладів, вихователів груп продовженого дня, керівників гуртків та спортивних секцій, медичних працівників та господарським персоналом закладів освіти.

В даній інструкції є рекомендації до діяльності працівників освіти з різних форм роботи під час виявлення сімей які опинились у складних життєвих обставинах а також зразки бланків документів які ведуть заклади освіти.

Завантажити ІНСТРУКЦІЮ


« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь