Сіверська міська рада

Меню

Меню

Як діяти в разі порушення права на обслуговування українською мовою

    Як діяти в разі порушення права на обслуговування

                                    українською мовою

Інформуємо, що з 16 січня набула чинності стаття 30 Закону України «Про
забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон 2704), яка
розповсюджується на сферу послуг.
В свою чергу, у відповідності до пункту 4-1 частини 1 статті 4 Закону України «Про
захист прав споживачів» серед переліку прав споживачів міститься право на
обслуговування державною мовою відповідно до Закону України "Про забезпечення
функціонування української мови як державної". Саме цей закон регулює функціонування
і застосування української мови як державної у сферах суспільного життя, визначених
цим Законом, на всій території України.
Згідно частини 1 Закону 2704 з метою сприяння функціонуванню української мови як
державної у сферах суспільного життя, визначених цим Законом, на всій території
України діє Уповноважений із захисту державної мови (далі – Уповноважений). До
переліку завдань Уповноваженого також входить захист права громадян України на
отримання державною мовою інформації та послуг у сферах суспільного життя,
визначених цим Законом, на всій території України і усунення перешкод та обмежень у
користуванні державною мовою.
Реалізація завдань Уповноваженого також здійснюється через повноваження, серед
яких є скарги фізичних і юридичних осіб на дії та бездіяльність органів державної влади,
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій всіх форм
власності, інших юридичних і фізичних осіб щодо дотримання вимог законодавства про
державну мову.
Таким чином, пропонуємо для громадян наступний алгоритм дій в разі порушення
права на обслуговування українською мовою :
-попросити про обслуговування державною мовою;
-у разі відмови працівника звернутися або до керівництва установи, або на гарячу лінію
установи;
-якщо вам знову відмовлено в праві обслуговування українською, зафіксувати факт
відмови (за допомогою аудіо-, відео-, свідків і т.п.) і дані підприємства, подати скаргу
Уповноваженому за допомогою поштового направлення на адресу: 01001, м. Київ,
провулок Музейний, 12, або на електронну скриньку: skarha@mova-ombudsman.gov.ua,
також є можливість заповнити форму на сайті омбудсмена за наступним посиланням –
https://mova-ombudsman.gov.ua/elektronna-skarga-gromadyan.
Згідно з вимогами статті 55 Закону 2704 у відповідній скарзі повинно бути зазначено
прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги (який саме
суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право
скаржника). Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В
електронній скарзі також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку
заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Також до скарги потрібно додати підтверджують файли (аудіо, відеофайли, письмові
свідчення очевидців і т.д.) які слугуватимуть її обґрунтуванням.
Хочемо наголосити на строки подання скарги. Частиною 5 статті 54 Закону 2704
передбачено, що скарга може бути подана Уповноваженому протягом шести місяців з дня
виявлення заявником порушення.

Поділитися новиною

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *